Az értékesítési logisztika a vállalati logisztika másik főegysége, és a termelés után egészen a vevői átvételig tart.
A QAD Customer Management teljes körű megoldást nyújt az értékesítési folyamatokra, beleértve a vevőinformációk strukturált és dinamikus kezelését, a rendelésbevitelt, a szállítás és számlázás kezelését, valamint az értékesítési kimutatások elkészítését, amelyek elősegíthetik, hogy ügyfeleik igényeit, megrendeléseit pontosan és rugalmasan teljesíthessék, így számukra gyors és minőségi szolgáltatásokat nyújthassanak.
Értékesítés tervezés - Forecast
A QAD Demand Management megoldás a részletekig paraméterezhető forecast rendszerével, leltároptimalizáló algoritmusával, ellátási lánc kapcsolatával és szabadon definiálható jelentésekkel az igény és előrejelzés tervezés minden aspektusát lefedi.
A Demand Management modul közvetlenül az igénykezelő rendszerekkel kommunikál, így a beérkező igényeket azonnal beépülnek a forecastba. A rendszer az előrejelzések elkészítése során figyelembe veszi a kivételeket, promóciókat, akciókat, szezonális igényeket, így átláthatóvá, hatékonnyá teszi a termelést és gyorsabb reakcióidőt biztosít a piaci igények kielégítésére.
A web alapú együttműködési portál segítségével a kereskedők, disztribútorok, marketingesek, de akár az ügyfelek is, közvetlenül adhatják le és módosíthatják igényeiket, amelyek azonnal bekerülnek a forecastba. A megoldás azonnali reakciót tesz lehetővé az ügyféligények kielégítésére, emellett biztosítja az információk gyors és teljes körű átfutását.
Összetett árképzés
Számos iparágra jellemző, hogy az üzleti együttműködés részeként vagy egyedi árképzési metódusokat vagy a hosszú távú együttműködés részeként időszaki forgalomhoz, termékjellemzőkhöz, akciókhoz, promóciókhoz köthető kedvezményrendszert alkalmaznak.
Ennek egyediségei vevő termék vevőcsoport vagy termékcsoport szinten is jelentkezhetnek. A QAD Enterprise Applications Összetett árképzés támogató megoldása nem csak ezen igények kiszolgálására, hanem az egyes árengedmény kategóriák későbbi hatáselemzésére is alkalmas.
Ütemezett vevői kiszolgálás
A Release management funkció az ütemezett vevői rendelések, vevői igények befogadását, kezelését, tervezését teszi lehetővé oly módon, hogy a rendeléseken szereplő mennyiségek és határidők figyelembevételével képes támogatni a vevői igények kielégítését.
Ügyfélkapcsolat kezelés - CRM
Egy vállalat működésében az ügyfelek, partnerek, fogyasztók igényeinek lehető legmagasabb szintű kielégítésére való törekvés kiemelten fontos szerepet játszik, legyen szó akár termelő, akár kereskedő tevékenyéggel foglalkozó cégről. Napjaink gazdasági helyzetében és az élesedő piaci versenyekben a fogyasztók megismerése, megtartása, igényeik alakítása egyre nagyobb hangsúlyt kap.
Ennek egyik alapvető feltétele pedig a vevőkhöz tartozó adatok, információk gyűjtése, kezelése, elemzése, tehát a partnerek felé irányuló valamennyi folyamat leírása, követése, amit az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management - CRM) fogalma teljes körűen összefoglal. A CRM megoldás célja, hogy ezeket a folyamatokat támogassa, illetve hogy jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információkat tárolja.
A Customer Relationship Management megoldásnak köszönhetően a folyamatok könnyen kezelhetővé válnak, miközben a teljes nyomon követés is megvalósul. Bevezetésével a szolgáltatások, vevőkiszolgálás minőségének és hatékonyságának növelése is elérhető céllá válik. Az adatoknak elemzési lehetőségeiből kifolyólag a döntéshozók számára releváns információk állnak rendelkezésre, amin keresztül optimalizálhatóak a vállalati folyamatok, és ezáltal költséghatékonyabb, nyereségesebb tevékenységet lehet megvalósítani.