Az elektronikus kommunikációs eszközök használata a logisztika területen is alapelvárásnak számít. A különböző mobil adatgyűjtő, olvasó eszközök összeköttetésben állnak a QAD Enterprise Applications megoldással, így az adatok közvetlenül az integrált rendszerben kerülnek könyvelésre, feldolgozásra, elemzésre.

Emellett az ügyfelekkel, beszállítókkal és az egyes hatóságokkal való kapcsolattartást is sokban leegyszerűsítik, biztonságosabbá teszik az egyes elektronikus kommunikációs megoldások.

 

Vonalkódos támogatás

A QAD Enterprise Applications rendszerben lehetőség nyílik vonalkód olvasó és nyomatató eszközök illesztésére. Az eszközök felhasználhatók például az alapanyag bevételezés, raktárközi mozgások, alapanyag kiadás, minőségbiztosítás, szállítmány összeállítás, kiszállítás, vagy leltár funkciók támogatására.

A rendszerben a paraméterezés során lehetőség nyílik az azonos típusú, de egymástól megkülönböztetni kívánt cikkeknél a termékjellemzők beállítására, mint például sorozatszám, méret, szín, lejárati dátum. Ezáltal megkönnyíthető a raktárban lévő termékek folyamatos és pontos nyomon követése.

A megoldásban nem csak termékazonosító címkék, hanem raklapcímkék, polccímkék is előállíthatóak. A gyorsabb kiszállítás, leltározás, anyagmozgatás érdekében a termékekből összeállított csomagok és rakományok külön csomagazonosítóval is elláthatóak.


RFID - Rádiófrekvenciás azonosítás

Meghatározott anyagáramlási folyamatok mentén hatékony nyomon követési lehetőség az RFID, Rádiófrekvenciás azonosítás megoldás alkalmazása.

A QAD Enterprise Applications nyitottsága és a folyamatorientált megközelítése az RFID azonosítás felhasználását is lehetővé teszi az anyagi folyamatok rögzítése, adminisztrálása során, csökkentve ezzel a manuális adatbevitel erőforrásigényt, illetve a hibázási lehetőségeket.
 

EDI - Electronic Data Interchange ECommerce - Elektronikus adatcsere

Egy vállalat működésében a partnerekkel, vevőkkel folytatott kommunikáció komplex feladatot jelent és komoly erőforrásokat igényel. Az ezzel kapcsolatos folyamat egyszerű kezelését valósítja meg az Electronic Data Interchange ECommerce funkció, ami teljes körűen integrált a QAD Enterprise Applications megoldásba és az adott cég, illetve annak kereskedelmi partnerei közötti elektronikus üzenetek fogadását és küldését támogatója.

A funkció használatával eleget tehetünk olyan piaci környezet által vállalatunk felé támasztott elvárásoknak, követelményeknek, mint a nagyobb áruházláncok komplex megrendeléseinek kezelése, biztonsági és hatékonysági tényezők javítása. Ennek köszönhetően az így megvalósítható zárt láncú elektronikus üzenetküldési rendszer megfelel, a különböző szakiparági szegmensek által előírt magas fokú kritériumoknak is.

A megoldás használatának segítségével a partnerekkel való kommunikáció szabványosított, biztonságos formában bonyolítható, miközben a QAD Enterprise Applications megvalósítással való integráltságnak köszönhetően az adatok automatikusan importálásra kerülnek, ami gyorsítja, leegyszerűsíti és hatékonyabbá teszi az ügyviteli folyamatokat.

 

Intrastat és Termékdíj

Az Európai Unió jogszabályai megkövetelik a tagállamoktól az Unión belüli kereskedelmükről szóló jelentések beterjesztését, ami az Intrastat rendszer segítségével jön létre. A QAD Államközi statisztika teljes körűen támogatja ezt a folyamatot és így hatékony eszközöket kínál azon vállalatok számára, amelyeknek EU tagállamokkal van üzleti kapcsolata, illetve amelyeknél a készletmozgást írásban kell dokumentálni.

A megoldás segítségével a jogszabályoknak teljes mértékben megfelelő statisztikai jelentések készíthetőek, ami leegyszerűsíti és egyben gyorsabbá is teszi a beterjesztési folyamatot.

A termékdíjat olyan belföldi vagy importált termék után kell fizetni, ami az előállítás, forgalmazás, vagy felhasználás során közvetlenül, vagy közvetve veszélyezteti a környezetet. Környezetvédelmi termékdíj-fizetési kötelezettség a közvetlenül szennyező termékek, üzemanyag és egyéb kőolajtermékek, és a hulladékká váló termékek, gumiabroncs, hűtőközeg, csomagolás, akkumulátor, reklámhordozó papírok és az elektromos vagy elektronikai berendezések, importja, belföldi forgalomba hozatala vagy saját célú felhasználása után keletkezik.

Ennek a folyamatnak a kezelési bonyolult adminisztrációs feladatokat jelent, ami a QAD megoldás segítségével könnyedén nyilvántartható és kezelhető.

 

on-MOBILE - Vállalatirányítás mobil eszközön

Az on-MOBILE ANDROID operációs rendszer alapokon működő okostelefonokon elérhető QAD Enterprise Applications funkciókat és jelentéseket jelent. Teljesen integrált, a QAD vállalatirányítási rendszerrel, online adatkapcsolattal szolgáltat azonnali információkat a felhasználók számára, ami szigorú biztonsági alapokra épül, a QAD megoldás felhasználói jogosultságkezelésével kiegészített kommunikációt biztosít.

A felület és a funkciók könnyen kezelhetőségének köszönhetően, gyorsan átlátható egyedi megoldásokkal biztosít gyors és egyszerű információáramlást a felhasználók mobil eszköze és a QAD megoldás között.

Ajánljuk mindazoknak a QAD felhasználóknak, akik számára kiemelten fontos a mobilitás, elengedhetetlen az állandó kapcsolat a QAD rendszer és a üzleti élet között, akiknek az azonnali döntéshozatalhoz szükségük van naprakész információkra, és bárhol vannak a vállalat ügyeit “kezükbe” akarják tartani.


Elektronikus igénykezelés

A Teljes körű igénykezelés (Global Requisition System, GRS) lehetőséget biztosít többsoros rendelési igények létrehozására és azok végigvezetésére egy jóváhagyási folyamaton.

A rendelési igényektől, azok értékétől illetve az igénylő személyétől függően, a rendszer meghatározza mely személyek jogosultak jóváhagyni a létrehozott igényeket.

A megoldásban megkülönböztetünk jóváhagyókat és áttekintőket, akiknek a szerepük ugyanaz, csak a jóváhagyási szint definiálásakor a jóváhagyó egy bizonyos szintig, az áttekintő egy bizonyos szinttől hagyhat jóvá.

 

EKAER - Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer

A 2014. évi adócsomag részét képezte az Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer bevezetése, mely az autópályák, autóutak és főutak használatáért járó díjjal kapcsolatos elektronikus adatbejelentő felület.

A QAD Enterprise Applications képes interfész segítségével elektronikus kapcsolatot létesíteni a bejelentő rendszerhez, amin keresztül a kötelező adatok megadása jelentősen leegyszerűsödik. Ennek eredményeként sokkal gyorsabb, hatékonyabb és pontosabb lesz bejelentés.

Vissza: Logisztika